Podczas kadencji poprzedniej komendy hufca, dokumentację dotyczącą organizacji zbiórek publicznych trzeba było wypełniać i dostarczać samemu. Od listopada 2019 jednak skomplikowanie zgłoszenia się zmniejsza, ponieważ zgłoszenia formalnego całej zbiórki dokonuje komenda hufca.
Co zatem osoba chcąca zrobić zbiórkę publiczną dla swojego środowiska powinna zrobić? :
1. Udać się do osoby z zespołu finansowego hufca odpowiedzialnej za zbiórki publiczne – pwd. Angelika Jakubowska.
2. Wypełnić odpowiedni dokument informujący o tym gdzie, kiedy i jak chcemy zorganizować zbiórkę publiczną. Oddać dokumenty komendzie hufca.
3. Po przeprowadzeniu zbiórki publicznej, wypełnić dokumenty dotyczące zebranej kwoty. Oddać dokumenty komendzie hufca.
4. Zebraną podczas zbiórki kwotę wpłacić na konto drużyny.
* Wszelkie potrzebne dokumenty do uzupełnienia, otrzymamy po zgłoszeniu się do zespołu finansowego Hufca ZHP Piaseczno. Od nich też otrzymamy wszelkie potrzebne wsparcie i odpowiedzi na nurtujące nas pytania, na którymkolwiek etapie prowadzenia zbiórki.